Pozdrav soncu

POZDRAV SONCU - SURYA NAMASKARA

Pozdrav soncu je aerobna vaja, ki ima poživljajoč in revitalizajski učinek na celotno telo. Za pozdrav soncu lahko rečemo, da je to dinamična oblika meditacije, ki je sestavljena iz 7 različnih asan in odraža ritem vesolja. Vadimo ga v 12 korakih (en cikel vsebuje 2x12 položajev). Deluje na vse telo in predstavlja del vedske joge. Pozdrav soncu nam daje bolj dinamično in celovito življenje, saj deluje na fizično, mentalno, emocionalno in duhovno telo. 
Sonce je simbol aktivnosti življenja in čiščenja, ker pokuri vse nečistosti - telesne, energetske in mentalne. Z oboževanjem sonca si pridobimo zaščito, blagostanje, bogastvo, povečamo vzdržljivost in energijo.
Ko enkrat obvladamo tehniko posameznih položajev, prenehamo delati pozdrav soncu z zavedanjem telesa, pač pa se začnemo zavedati diha, pretoka prane, čaker in mentalne izgovorjave bija manter.

1. in 12.položaj: PRANAMASANA (položaj molitve) izdih, anahata chakra
1.položaj OM MITRAYA NAMAHA - pozdrav prijatelja vseh, 12.položaj OM BHASKARAYA NAMAHA
Stojte s stopali skupaj, težo razporedite enakomerno na obe stopali. Predstavljajte si, da sta stopali trdno zakoreninjeni v tla. Dlani dajte skupaj pred prsni koš. Pritisk na prstih in dlaneh naj bo enakomeren. Rahlo sklonite glavo in poglejte v roke. Ta položaj sproža koncentracijo in mirnost ter vas pripravi na začetek vadbe. Roki sta sproščeni, lahko pa komolce pritisnete ob telo in jih obrnete navzgor, ramena so sproščena. Osredotočite se na točko v središču prsnega koša. Vdihujte in izdihujte počasi in enakomerno. 
 
 
 
  
2. in 11.položaj: HASTA UTTANASANA (položaj z dvignjenimi rokami) vdih, vishuddhi chakra
2.poloažaj OM RAVAYE NAMAHA (pozdrav sijočemu), 11.položaj OM ARKAYANA NAMAHA (pozdrav njemu, ki služi slavo)
Stojte s stopali skupaj in dlanmi pred prsnim košem. Počasi vdihnite, ko dvignete roke in se izbočite nazaj. Iztegnite hrbtenico in zravnajte komolce, roki sta razmaknjeni in v širini ramen. Potisnite boke naprej, ko se izbočite postopno odprite roke. Vdihnite počasi in poglejte navzgor, stisnite zadnjico. Če je položaj pretežak ali imate probleme s hrbtenico rahlo upognite kolena. Ta položaj razteza vse trebušne organe in izboljšuje prebavo. Delujemo tudi na področje rok in ramenskega obroča, kjer se nabira največ stresa in odpiramo prsno področje.
 
 
 
3. in 10.položaj: PADA HASTASANA (položaj z rokami do stopal) izdih, swadhistana chakra
3.položaj OM SURYAYA NAMAHA (pozdrav njemu, ki spodbuja aktivnost), 10. OM SAVITRE NAMAHA (pozdrav gospodarju kreacije)
Sprostite vse telo. Z izdihom spustite brado na prsni koš, zaokrožite vrat, ramena in zgornji del hrbtenice in se upognite naprej. Kolena so vzravnana (če pa imate težave v hrbtu, jih pokrčite in se ne pripogibajte do konca.) Sprostite se kolikor se lahko in se poskušajte dotakniti z rokami prstov na nogah in postopno položite dlani ob stopalih na tla, sprostite podkolenske vezi. Sprostite trebuh in ga potisnite na stegna, s čelom se poskušajte dotakniti kolen. Ta položaj poživlja možgane in revitalizira področje obraza. Pozitivno deluje na področje prebave in toniziranje hrbteničnih živcev.
 
 
4. in 9.položaj: ASHWA SANCHALANASANA (položaj jezdeca), vdih, ajna chakra
4.položaj OM BVNAVA NAMAHA (pozdrav njemu, ki prosvetljuje), 9.položaj OM ADITYAYA NAMAHA (pozdrav sinu Aditi, kozmične matere). 
Iz položaja z rokami do prstov na nogah med vdihom potisnite desno nogo nazaj. Še naprej vdihujte in dvignite glavo nazaj. Pogled je usmerjen v center med obrvema, čutite razteg v vratu, boke potisnite čim bolj k tlom. Ta poloažj masira trebušne organe in deluje pozitivno na usklajeno delovanje živčnega sistema.
 
5. in 8.položaj: PARVATASANA (položaj gore) izdih, vishuddhi chakra
5.položaj OM KHAGAYA NAMAHA (pozdrav njemu, ki se hitro giblje po nebu), 8.položaj OM MARICHAYE NAMAHA (pozdrav gospodarja zore)
Iz položaja jezdeca potisnemo desno, oziroma levo nogo nazaj in dvignemo boke navzgor. Hrbet z nogami oblikuje trikotnik, brado položimo na prsni koš. Noge in roke so iztegnjene, noge v širini bokov. S tem položajem krepimo živce in mišice rok in nog. Izboljšujemo cirkulacijo v zgornjem delu hrbtenice.
 
6.položaj: ASTHANGA NAMASKARA (položaj z osmimi deli ali udi) zunanje zadrževanje diha, manipura chakra
OM PUSHNE NAMAHA (pozdravi tistemu, ki daje moč)
Iz položaja hriba se spustimo na komolce in roke na tleh. Položite brado, prsni koš rahlo na tla, dvignite zadnjico, upognite spodnji del hrbtenice. Tal se dotikamo z osmimi deli telesa. S tem položajem krepimo mišice nog, rok in ramenskega obroča.Delujemo na področje med lopaticami in spodnji del hrbtenice.
 
7. položaj: BHUJANGASANA (položaj kobre) vdih, swadhisthan chakra
OM HIRANYA GARBHAYA (pozdrav zlatemu kozmičnemu jazu)
Iz položaja na osmih udih zadrsnemo v pložaj kobre s pomočjo hrbtnih mišic. Najprej dvignemo ledveni del hrbtenice, prsni in na koncu vratni del. Hrbtenico dvigujemo postopno vretence za vretencem. S tem položajem ohranjamo prožnost hrbtenice in toniziramo hrbtenične živce.
 

- Zadnje objave -

- Družabno -