Joga

JOGA

Za jogo lahko rečemo, da je sistem filozofije, življenjskega stila in tehnik o duhovnosti in pravilnem življenju, ki pripeljejo do skladnega in celostnega razvoja posameznika. Sama beseda joga namreč izhaja iz sanskrtske besede »yuj«, ki pomeni »združiti«. Združiti različne plasti človeka v eno celoto, združiti individualno dušo s kozmično dušo.

Za jogo lahko rečemo tudi, da je proces, ki nam daje spoznanje o samem sebi in o zavedanju svojega telesa. Svoje telo ponavadi začutimo, ko nas kaj boli. Joga pa nas uči, da je potrebno telo negovati in spoštovati, saj je naše telo podaljšek našega uma. Za vadbo joge si moramo vzeti čas in sebe vključiti v celosti. V jogi ni tekmovalnosti. Potrebno je slediti ciljem, ki jih je postavila jogijska znanost.
Redna in vsakodnevna vadba sprošča speči energetski in mentalni potencial ter nam daje večje zaupanje v različna področja našega življenja.

MOJ PRISTOP K UČENJU JOGE:

Živimo v času, ki je za sodobnega človeka stresen in ko postaja joga nuja. Danes je pri nas veliko učiteljev joge, ki imajo različne razloge za učenje joge. Nekateri učijo le asane, drugi meditacijo, nekateri učijo jogo kot filozofijo, odvisno pač od njihovega šolanja in razumevanja joge. Noben jogijski slog ni boljši ali slabši od drugega, saj vsi vodijo k istemu cilju. Vsi pa se moramo zavedati, da pri učenju joge obstaja še druga razsežnost in sicer spoznavanje človekove narave, mišljenja in čustvovanja.
V Tratak joga studiu učim jogo po tradicionalnem sistemu Satyananda yoge, katere cilj je integracija fizičnih, psiholoških in duhovnih razsežnosti joge v eno prakso (integracija glava - um, srce - čustva in roka - telo). Človeka obravnavam kot celoto skozi telo, um, čustva in duha. Poskušam prepoznati potrebe človekove narave in osebnosti in slediti določenim metodam in postopkom. Ljudje imamo skupne potrebe kot so: fizično zdravje, mentalna in čustvena harmonija, intelektualna ostrina in osebni duhovni razvoj. Moj glavni namen učenja joge je preventivni in poživljajoč v smislu zadovoljevanja teh potreb.

 

Po tradicionalni jogijski filozofiji smo vsi ljudje kot individualna bitja sestavljeni iz petih plasti ali kosh, ki delujejo skupaj zaradi treh tokov energije (sončne - pingala, lunine - ida in spiritualne - shusumna). 
Te plasti so: - annamaya kosha (snovno ali fizično telo),
pranamaya kosha (bioplazmatično telo ali telo vitalne energije),  
manomaya kosha (mentalno telo),
vijnanamaya kosha (psihično ali višje mentalno telo),
anandamaya kosha (transcendentalno ali blaženo telo).

Vseh pet plasti oziroma kosh je pomembno za naše preživetje in srečno življenje. Pomembno je, da delujejo harmonizirano in sinhronizirano ter podpirajo druga drugo. Za usklajeno delovanje teh petih plasti ali teles bomo uporabljali različne prakse oziroma tehnike. Začeli bomo s fizičnim telesom in postopno prehajali k bolj subtilnim praksam za uravnovešanje in stabiliziranje uma. V Tratak joga studiu se boste naučili posameznih tehnik jogijskih asan, pranayam, muder, bandh, shatkarm in meditacijskih tehnik, vse pa bodo prispevale k preoblikovanju vaše osebnosti in prebujanju vaših notranjih moči. Pomembno je da si dopustite in se začnete zavedati različnih razsežnosti in zaznavanja pri izvajanju posameznih praks. To pripelje do znanja, ki postane del vašega življenja in povzroči preoblikovanje vaše osebnosti.

Patanjali v svojih Yoga sutrah opredeljuje osmero pot joge in začenja z yamo - pet pravil samoodpovedi za odpravljanje blokad v pripravi na višje prakse, niyamo - pet opazovanj ali pravil osebne discipline za umirjanje uma v pripravi na meditacijo, nadaljuje z asanami - položaji telesa v jogi, pranayamo - širjenje obsega življenjske energije, pratyaharo - umik čutov od določenih predmetov, dharano - enotočkovna koncentracija, dhyano - ki nastopi, ko postane dharana nenehen, neprekinjen proces in samadhi - raztapljanje uma, intelekta in ega v kozmično zavest.
V današnjem času pa za zdravje in harmonijo telesa potrebujemo najprej prakse asan, shatkarm in pranayam za vzdrževanje in negovanje prve plasti oziroma annamaya koshe in druge plasti pranamaye koshe. Preko druge plasti delujemo tako na prvo, kot tudi na tretjo plast oziroma naše mentalno telo. Nadaljujemo s prakticiranjem pratyahare skozi katero se naučimo zavedati svoje fizične, subtilne in mentalne narave ter sposobnost sproščanja in prenehanja razmišljanja. Pratyaharo prakticiramo z yoga nidro (psihično spanje) in antar mouno (notranja tišina). Za začetnike je priporočljivo, da začnejo postopno, od enostavnejših stopenj splošnega harmoniziranja in umirjanja svoje narave, do etične samovzgoje in nravnega samoočiščevanja.

Lahko zaključim, da je naloga praktikanta joge, da se nauči posameznih tehnik asan, pranayam, muder, bandh, sprostitve, meditacije in kot opazovalec opazovati spremembe, ki se dogajajo v telesu in umu.


 

- Zadnje objave -

- Družabno -